Programma's - Voedingsadvies Broer

Onze programma's

Ben je geïnteresseerd in voedingsbegeleiding? Een uitstekende keuze. Ik leg je graag uit wat de mogelijkheden zijn.
Diëtiek

Als je voor het eerst langskomt (intake), gaan we goed van start. Samen met een kop koffie of thee bespreken we wat je graag wilt bereiken. Vervolgens nemen we een kijkje naar je voeding. Daarna stellen we een voedingsplan op: Wat gaat goed, wat kan beter? We zetten dit in een overzichtelijk voedingsschemadat je van ons na de afspraak krijgt toegestuurd. Als laatst meten we (als je wilt) jouw lichaamsgewicht, vetpercentage, spiermassa en stofwisseling. Een intake duurt ongeveer 60 minuten.

Vervolgafspraken
Om de paar weken houden we contact: op die manier zorgen we voor een‘stok achter de deur’. We bespreken dan wat er goed is gegaan en of het voedingsschema bij je past. We voeren alle metingen weer uit en bepalen hoe goed de resultaten zijn. Vervolgens evalueren we en stellen we doelen voor de volgende afspraak.

Tussen de afspraken
Heb je tussen de vervolgafspraken door vragen? Dan kun je altijd contact opnemen met jouw diëtist via mail of WhatsApp. Bijvoorbeeld als je vragen hebt over je voedingsschema, wilt weten of je een bepaald product kunt eten, of gewoon om even te sparren over hoe het gaat.

 

Voor persoonlijke voedingsbegeleiding (diëtetiek) geld 100% vergoeding via jouw zorgverzekering vanuit de basisverzekering. Let er wel op dat dit van je eigen risico af gaat. Kom je via de ketenzorg, bijvoorbeeld IZER? Dan geld er voor jou geen eigen risico. De situatie verschilt per zorgverzekering. We leggen je graag en vrijblijvend uit of er kosten voor jouw situatie gelden. Komt er iets tussen de afspraken? Geef dit dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk 24 uur voor jouw afspraak door, anders kan het zijn dat er kosten in rekening worden gebracht.

Gecombineerde Leefstijl Interventie (GLI)

De Gecombineerde Leefstijl Interventie (vanaf nu GLI) is een programma van maximaal 2 jaar dat zich richt op een betere manier van eten en bewegen. Er zijn verschillende interventies, onze praktijk voert de BeweegkuurGLI uit. Dit programma is geschikt voor ieder met een BMI van 25-40, ofwel overgewicht. Tijdens dit programma kun je rekenen op begeleiding van een leefstijlcoach. De leefstijlcoach helpt je bij het aanpakken van drie componenten: gezonder eten, meer bewegen en gedragsverandering. Om in aanmerking te komen voor de GLI is een verwijzing door een huisarts verplicht. Zonder verwijzing is deelname helaas niet mogelijk. De GLI ziet er als volgt uit:

Online Coaching

Sinds 2020 bieden we ook Online Coaching aan. Onze diëtisten Rafael en Diana bieden je een makkelijke, toegankelijke manier van begeleiding. Waar en wanneer het jou uitkomt. Online coaching begint ook met een uitgebreide intake van 60 minuten. Daarna is het mogelijk om losse vervolgafspraken te houden, of om simpelweg meerdere keren per week contact te hebben. Het voordeel hiervan is dat je per week meerdere korte contactmomenten hebt in een week, in plaats van één afspraak elke paar weken.

De Leefstijlkliniek

Sinds 2020 is onze diëtist Joran mede-initiatiefnemer van De Leefstijlkliniek. Samen met leefstijlarts en leefstijlcoach Ellen Rouwet bieden we verschillende soorten begeleiding aan. Op onze locatie aan de Wijnbrugstraat 389 in Rotterdam hebben we alles onder één dak: leefstijlgeneeskunde, (sport)diëtetiek, fysiotherapie, pijnbestrijding en bewegingstherapie.

Meer info? Check de website: http://www.dlkl.nl/

Kracht Gebundeld

Een programma voor kinderen met overgewicht
Al jaren is er veel aandacht voor kinderen met overgewicht. Belangrijk? Ja, want het hebben van overgewicht heeft aantoonbaar invloed op de lichamelijke gezondheid van het kind, vooral op de langere termijn. Dit is dan ook de reden dat veel programma’s insteken op een gezond eetpatroon en meer bewegen. Prachtig natuurlijk, maar daarmee zijn we er nog niet. Vaak blijkt namelijk dat het volhouden van een gezonde leefstijl lastiger is dan voorzien. En dat is nu precies waar Krachten Gebundeld het verschil maakt.

Wat biedt Krachten Gebundeld nu precies?

Wij, Arianne (kindercoach) en Joran (diëtist) van Krachten Gebundeld denken dat hulp en ondersteuning van kinderen met overgewicht meer vraagt dan gezonde voeding en bewegen alleen. In veel gevallen gaat er namelijk iets schuil achter het overgewicht van het kind. Er ligt als het ware een probleem onder de hulpvraag.

Denk daarbij aan een laag zelfbeeld, gepest worden of een ingrijpende verlieservaring hebben meegemaakt. Maar ook kunnen er problemen of bijzondere omstandigheden zijn binnen het systeem waarin het kind opgroeit. Als zo’n probleem niet wordt ‘opgelost’, is het haast onmogelijk voor het kind om het nieuwe, aangeleerde gedrag vol te houden.

Voor wie is Krachten Gebundeld bedoeld?
Het programma KG is bedoeld voor kinderen en jongeren in de leeftijd van 7 tot en met 12 jaar met overgewicht.

 

Meer info of aanmelden?

Neem contact op met Joran (06-28038753) of Arianne (06-13824132)

Presentaties

Naast de tijd die we doorbrengen met persoonlijke begeleiding, geven we ook regelmatig presentaties en workshops. De afgelopen jaren hebben we de volgende workshops verzorgt. Interesse in een workshop op maat? Neem contact op!

    • Etiketten lezen: over de tips en trucs over het snel analyseren van het etiket van een voedingsmiddel. Waar let je op? Wat zijn de calorie- en suikerbronnen? Wat zijn E-nummers precies?
    • Afvallen voor gevorderden: Over nieuwe inzichten en trucs hoe je je eetlust kun beperken en je vetverbranding kunt stimuleren
    • Etiketten lezen: over de tips en trucs over het snel analyseren van het etiket van een voedingsmiddel. Waar let je op? Wat zijn de calorie- en suikerbronnen? Wat zijn E-nummers precies?
    • Feiten & fabels: De wereld van voeding is een jungle. Je weet niet meer wat je moet geloven, en wat niet. Deze presentatie schept duidelijkheid in de chaos: We zetten de meest voorkomende feiten & fabels op een rij en rekenen af met hardnekkige mythes.
    • Gezond & fit tijdens de feestdagen: December is voor de meeste mensen een ramp als het gaat om gezond eten. Sinterklaas, kerst én oud en nieuw: een hoop (eet)gelegenheden. Hoe ga je daarmee om? Waar kun je op letten? Een presentatie vol tips en handvaten.
    • Goede voornemens: In januari start iedereen weer vol goede moed met hun goede voornemens. Maar hoe hou je deze vol? Of het nu stoppen met roken, meer sporten of gezonder eten is: In deze workshop krijg je tips over hoe je deze het beste kunt volhouden.
    • (H)erken je honger: Honger is een veel voorkomend probleem bij het afvallen. Veel mensen denken ten onrechte dat ze om af te vallen honger moeten lijden. In deze presentatie nemen we het begrip ‘honger’ nader onder de loep, en krijg je tips & tricks om jouw voeding zo aan te passen dat je nóóit meer honger hoeft te lijden.
    • Lightproducten: Als je gaat afvallen is de stap naar lightproducten vaak snel gezet. Frisdrank, jam, toetjes en zelf chips: Bijna elk product heeft een light-variant. Maar werken lightproducten wel als je af wilt vallen? En hoe veilig zijn zoetstoffen nu eigenlijk? Na deze presentatie weet je het.
    • Wielrennen in de winter: Wielrennen is een sport die je voornamelijk ’s zomers kan uitvoeren. Hoe pas je je voeding aan als het aantal kilometers dat je fietst, minder wordt?
    • E-nummers: Een verdiepende presentatie over de toegevoegde stoffen in ons eten: E-nummers. We focussen ons op de hamvraag: zijn ze schadelijk of niet? Verder nemen we enkele ‘beruchte’ E-nummers onder de loep en bepalen we of ze echt zo schadelijk zijn als vaak gezegd wordt.
    • Hoe vitaal ben jij? We meten je gewicht, BMI, vetpercentage, spiermassa en buikvet, en doen een korte screening van jouw voedingspatroon. Je loopt de deur uit met praktische adviezen over hoe jij jouw gezondheid kan verbeteren!
    • (Sportvoeding)supplementen: Er zijn tegenwoordig honderden verschillende supplementen verkrijgbaar, die allemaal claimen onmisbaar te zijn voor jouw gezondheid. Welke supplementen zijn nu écht nuttig, en welke kun je links laten liggen? Na deze presentatie weet je het!
    • Sport en Voeding (niveau 1): Deze workshop is een goede basis voor de sporters die nog niet zo ervaren zijn met voeding. We gaan dieper in op het belang van eiwitten, koolhydraten, vetten en vocht. Daarnaast worden er een paar bekende supplementen besproken.
      Tip! Deze presentatie is uitstekend geschikt voor sportverenigingen.
    • Sport en voeding (niveau 2): Deze workshop gaat dieper in op het begrip sportvoeding. We bespreken de timing van je maaltijden (‘nutrient timing’) rond je wedstrijden en trainingen, en besprekn hoe je je individuele calorie, eiwit- en koolhydraatinname berekend.
    • Sport en voeding (niveau 3): Deze presentatie is alleen geschikt voor de ervaren sporters en fitnesscoaches. We bespreken de meest recente wetenschappelijke inzichten rondom sportvoeding, geavanceerde strategieën rondom het managen van het lichaamsgewicht en een rij veel voorkomende sportvoedingssupplementen, en hoe je deze in je voedingsstrategie kunt toepassen.

Maak direct een afspraak

Geïnteresseerd in een van onze programma’s? Maak direct een eerste afspraak!